Deze website maakt gebruik van cookies. Door je bezoek ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees hier meer. Sluiten

nr_cache/thumb-12dec5c90f6ce3cd9c0a34e776224716-782x175.jpg

Ieder huisadres in de gemeenten Bergen op Zoom, Halderberge, Roosendaal en Woensdrecht heeft een Saverpas. Met de Saverpas kunt u gebruik maken van verschillende diensten van Saver. De pas is adresgebonden dus u kunt hem niet uitlenen aan anderen.

Milieustraat

Met de Saverpas krijgt u toegang tot de milieustraat van uw gemeente. Door de pas aan te bieden aan het begin van de milieustraat komt u op de gratis route. Op deze route kunt u bepaalde afvalstromen gratis weggooien. Wanneer u andere afvalstromen wilt weggooien, dan moet u hiervoor tikken betalen. Deze tikken worden aan het begin van het jaar op uw Saverpas gezet. Zijn de tikken op? U kunt dan nieuwe bijkopen.

 

Hieronder kunt u per gemeente terug vinden wat de kosten hier voor zijn.

 

Bergen op Zoom

Halderberge

Roosendaal

Woensdrecht

 

Als u wilt weten hoeveel tikken u nog heeft, vult u dan hieronder uw gegevens en saverpasnummer in.

 

Ondergrondse container

Wanneer uw adres aangesloten is op een ondergrondse container, dan kunt u door middel van het aanbieden van uw Saverpas uw afval daarin weggooien. Voor het aanbieden van restafval betaalt u per keer een bepaald bedrag. Hoeveel dit is, is per gemeente verschillend. Het weggooien van papier is gratis.

 

Verhuizing

Wanneer u gaat verhuizen moet de Saverpas in de woning worden achtergelaten. Doe dit bij voorkeur in de meterkast van de woning.

 

Als nieuwe bewoner van het adres, bent u verplicht om te controleren of de Saverpas aanwezig is. Vanaf de sleuteloverdracht bent u namelijk verantwoordelijk voor het gebruik van de pas. Na de sleuteloverdracht kunt u uw tikken  laten aanpassen via uw gemeente.

 

Bewoners van een nieuwbouwwoning krijgen de Saverpas automatisch toegezonden wanneer zij containers voor de woning aanvragen.

 

Saverpas kwijt?

Als uw Saverpas verloren of gestolen is of als deze is meegenomen door de vorige bewoner, dient u dit zo spoedig mogelijk bij Saver te melden. Dit kan telefonisch via (0165) 597 777. Uw Saverpas kan dan geblokkeerd worden tegen oneigenlijk gebruik. Oneigenlijk gebruik van de Saverpas komt tot 1 werkdag na melding bij Saver voor uw rekening. Na blokkering van uw Saverpas kunt u een nieuwe Saverpas via de centrale balie van uw gemeente aanvragen. De kosten voor een nieuwe Saverpas zijn bij de tarieven terug te vinden.

 

Saverpas kapot?

Is uw Saverpas kapot en/of niet meer werkend? Dan kunt u contact opnemen met uw gemeente. Hier kunt u een nieuwe Saverpas aanvragen.

 

Sommige mensen maken ook een gaatje in de Saverpas om hem bijvoorbeeld aan een sleutelhanger te hangen. Hierdoor zorgt u er voor dat de pas niet meer bruikbaar is. Ons advies is dan ook om dit niet te doen.

 

Saldo Saverpas

Wilt u weten hoe vaak u uw container heeft aangeboden of hoeveel tikken u nog op uw Saverpas heeft? Vul dan uw gegevens met saverpasnummer hieronder in.

 

N.B. Vul in het onderstaande alleen uw huisnummer in, zonder eventuele huisletter.


Om uw gegevens op te vragen, verzoeken wij u de volgende gegevens in / aan te vullen: